.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طلایی نیک: انتخابات دوقطبی نخواهد شد

طلايي‌نيك معتقد است انتخابات آتي رياست‌جمهوري تك‌قطبي نخواهد بود و حضور چند كانديدا از هر جناح به پرشورتر شدن انتخابات كمك مي‌كند.

به گزارش
شمال نیوز ، رضا طلایی نیک نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم، با بیان اینکه براي نيل به اهداف چشم‌انداز ايران 1404 و تسريع در روند توسعه و تحقق عدالت فراگير در كشور، بايد جايگاه برنامه و سطح كارآمدي و به‌كارگيري همه ظرفيت‌هاي ملي و فرصت‌هاي داخلي و خارجي جدي گرفته شود گفت: منحصر كردن توان دولت در سطح محدود و كم‌توجهي به همه ظرفيت‌هاي علمي و فرصت‌هاي داخلي و خارجي، با سرعت توسعه و عبور از چالش‌هاي ملي و فراملي سازگاري ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره دهم رياست جمهوري به دلايل فراوان ابهامات زيادي دارد گفت: بخشي از اصولگرايان تصميم نهايي خود درباره ائتلاف در انتخابات را به شفاف شدن تعداد نامزدهاي اصلاح‌طلبان موكول كرده‌اند و در واقع متناظر با آرايش اصلاح‌طلبان، آرايش نهايي اصولگرايان نيز قابل تغيير است.

با اين اوصاف احتمال شكل‌گيري ائتلافي از اصولگرايان و گروه‌هاي مستقل ارزشي، در صورت عدم همراهي آقاي احمدي‌نژاد با ائتلاف، در انتخابات وجود دارد البته بانيان دولت ائتلافي بر مشاركت آقاي احمدي‌نژاد به عنوان يكي از نامزدهاي اصلي و مطرح در فرآيند تعيين نامزد ائتلافي به طور جدي تاكيد دارند.

وی افزود: در عين حال بايد توجه داشت برخي رفتارهاي انتزاعي و تكروي‌ها، موجب كاهش احتمال مشاركت آقاي احمدي‌نژاد در فرآيند دولت ائتلافي شده است و در صورت ادامه اين وضعيت، انتخابات دوقطبي نخواهد بود.

طلایی نیک تاکید کرد: در انتخابات آينده، علاوه بر پيروزي اصولگرايان، كارآمدي و پيش‌بيني عملكرد و موفقيت دولت دهم در پيشبرد اهداف ملي و همچنين سرعت توسعه و نهادينه كردن عدالت براي ما خيلي مهم است و در واقع ما به موفقيت دولت دهم در پاسخگويي به مطالبات مردم و تسريع در پيشرفت و تحقق عدالت، پيش از پيروزي صرف در انتخابات اولويت مي‌دهيم. به اعتقاد ما پيروزي در انتخابات بايد با موفقيت دولت دهم در تحقق گفتمان پيشرفت و عدالت انطباق داشته باشد و بر اين اساس ما دوره 4 ساله دولت دهم را متغير وابسته و انتخابات را متغير مستقل ارزيابي مي‌كنيم.

وی افزود: فكر كردن به پيروزي صرف در انتخابات و نداشتن برنامه يا اطمينان از توانمندي‌ دولت دهم، ظلم به اصولگرايي و كشور خواهد بود. بايد موفقيت در انتخابات براي اصولگرايان تضمين‌كننده ارتقاي عملكرد و كارآيي در دولت آينده باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اصلاحات موثر در برخي از رويكردهاي دولت نهم و آقاي احمدي‌نژاد، امكان تشكيل دولتي توانمندتر و با ظرفيت‌تر از دولت نهم وجود دارد.

طلایی نیک تاکید کرد: آقاي احمدي‌نژاد بايد به توصيه‌هاي موكد نخبگان و دلسوزان كشور در كيفيت بخشيدن به برخي برنامه‌ها، بويژه در حوزه اقتصاد و تعامل با اصولگرايان و تنظيم رويكردهاي دولت در چارچوب راهبردهاي كلان نظام اهميت دهد. احمدي‌نژاد با توجه به برخي موفقيت‌ها و تحرك بسيار بالاي اجرايي در دولت نهم و تجارب كسب شده، در صورت رفع نواقص و معايب دولت نهم و انطباق رويكردها با اسناد مصوب نظام مانند سند چشم‌انداز و سياست‌هاي اصل 44 و هماهنگي بيشتر با مجلس و ساير اركان‌ نظام مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي اصلي براي تشكيل دولت دهم باشد.

وی در پایان پیش بینی خود را از انتخابات آبنده اینگونه عنوان کرد: با توجه به افكارسنجي‌ها و واقعيت‌هاي سياسي، اجتماعي، احتمال دو مرحله‌اي شدن انتخابات رياست جمهوري، بيش از دوره نهم است و لذا با احتمال قوي دو مرحله‌اي شدن انتخابات اصولگرايان و اصلاح‌طلبان فقط با يك نامزد نمي‌توانند همه آراي قابل جذب را به دست آورند و كانديداتوري يك نامزد از هر جناح بي‌توجه به احتمال دومرحله‌اي شدن انتخابات موجب سرازير شدن آراي غيرسياسي به طرف ساير نامزدها خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.